Vairāk luksusa, hibrīda tehnoloģiju un digitālo iespēju – ar tik bagātīgu bagāžu Latvijā ieradies jaunais Jaguar F-Pace modelis. Apvidus automobilim ir pilnīgi jauns interjers ar jaunākās paaudzes Pivi Pro multimediju sistēmu, un plašā motoru gamma ietver arī triju veidu hibrīda sistēmas.
“Jaunais F-Pace uz ceļa apvieno dinamiskumu un eleganci, demonstrējot Jaguar inženierijas attīstības virzienu: vairāk luksusa, plašāka pilnpiedziņas transmisiju izvēle un mūsdienīgu tehnoloģiju integrācija,” komentē Juste Šataite, Jaguar Land Rover Baltic mārketinga vadītāja.
Pirmo reizi Jaguar F-Pace ir ieviesta vieglā hibrīda (MHEV) tehnoloģija, kas ir pieejama komplektācijā ar 2 litru 4 cilindru benzīna un dīzeļa turbodzinējiem, kā arī abu degvielas veidu 3 litru 6 cilindru motoriem.
Tāpat kā citiem Jaguar Land Rover modeļiem, 3 litru benzīna dzinējam ir gan turbīna, gan kompresors. F-Pace benzīna dzinēji attīsta 247–395 zirgspēku jaudu, bet dīzeļa motori – no 161 līdz 296 ZS.
Daļējā hibrīda sistēmas tehnoloģija izmanto siksnas piedziņas startera ģeneratoru, lai atgūtu enerģiju bremzēšanas laikā. Šī enerģija tiek uzkrāta atsevišķā 48 voltu litija jonu akumulatorā un pēc tam izmantota, kad automobilis uzsāk braukšanu vai paātrinās.
Jaunais F-Pace uzlādējamais hibrīds (PHEV) ir aprīkots ar 2 litru 4 cilindru benzīna dzinēju apvienojumā ar 140 ZS elektromotoru: kopā tie attīsta 400 ZS jaudu un 640 Nm griezes momentu. Elektromotors enerģiju iegūst no 17,1 kWh litija jonu akumulatora, kas ļauj tikai ar elektroenerģiju nobraukt līdz pat 53 kilometriem (WLTP ciklā).
Uzlādējamais hibrīds automobiļa CO2 izmešus samazina līdz 49g/km, bet degvielas patēriņu – līdz 2,2 litriem uz 100 km. Savukārt jaudīgais spēka agregāts ļauj paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h sasniegt tikai 5,3 sekundēs. Dīzeļmotori jaunajā modelī atbilst visstingrākajām ekoloģiskajām normām, ieskaitot Euro 6d-Final.
F-Pace apvidus automobilis ir aprīkots ar 8-pakāpju automātisko transmisiju, kas vilkmi novada uz visiem četriem riteņiem. Viedā braukšanas dinamikas sistēma normālos apstākļos vilkmi novada uz aizmugurējiem riteņiem, bet nepieciešamības gadījumā spēj acumirklī to pārdalīt arī uz priekšējo riteņu asi atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Tāpat uzlabota šā apvidus automobiļa šasija, lai labāk tajā integrētu elektrisko piedziņu un pilnvērtīgi izmantotu Jaguar Drive Control sistēmas jaunās iespējas.
Jaunajā F-Pace ir iekļauta Jaguar progresīvā borta elektronikas arhitektūra, kas atbalsta virkni jaunu tehnoloģiju, nodrošinot automobiļa gatavību nākotnei, pastāvīgu pieslēgumu internetam un atjauninājumus.
Pilnīgi jaunais automobiļa interjers nodrošina augstāku luksusu, izsmalcinātību un plašāku digitālo tehnoloģiju spektru. Priekšējā paneļa centrā ir integrēts 11,4 collu izliekta stikla HD skārienjutīgais ekrāns ar magnija sakausējuma rāmi, kas autovadītājam nodrošina mijiedarbību ar Pivi Pro multimediju sistēmu.
Šai sistēmai ir atsevišķa strāvas padeve, līdz ar to tā aktivizējas, tiklīdz autovadītājs ir iesēdies automobilī. Uzlabotā Pivi Pro izvēlnes struktūra ļauj autovadītājam piekļūt un apskatīt līdz pat 90% no biežāk lietotajām funkcijām ar diviem vai dažiem pieskārieniem uz ekrāna.
Pivi Pro multimediju sistēmai jau standartā ir atbalsts Apple CarPlay un Android Auto funkcijām. Tā ļauj vienlaikus pieslēgt divus tālruņus ar Bluetooth, kamēr automobiļa ārējā antena uzlabo sakaru signālu. Turklāt automobiļa programmatūras atjauninājumi ir pieejami bezvadu režīmā.
Pivi Pro jaunā divu SIM karšu tehnoloģija izmanto divus LTE sakaru modemus, ļaujot sistēmai veikt vairākas funkcijas vienlaikus, piemēram, lejupielādēt programmatūras atjauninājumus un straumēt mūziku vai kinofilmas, neupurējot straumēšanas kvalitāti. Jaunā komunikāciju tehnoloģija nodrošina arī nepārtrauktu pieeju sakariem arī garāku ceļojumu laikā, jo pastāvīgi skenē mobilo sakaru piegādātāju tīklus, kuri nodrošina spēcīgāko signālu.
Izsmalcinātais jaunais interjers ietver jaunu braukšanas režīmu vadības sviru, skaļruņu sietiņus ar lāzera gravīru, bet durvju logu vadības slēdži ir novietoti nedaudz zemāk ērtākai piekļuvei. Sēdekļu jaunais dizains nodrošina platāku sēžas zonu, jaunas masāžas funkcijas un lielāku apsildes un ventilācijas laukumu.
Gaiss F-Pace salonā tiek jonizēts, izmantojot Nanoe tehnoloģiju, kas to atbrīvo no alergēniem un nepatīkamiem aromātiem. Sistēmā ir arī filtrs, kas nosprosto ceļu cietajām sīkdaļiņām un alergēniem.
Šajā tirgus segmentā pirmā aktīvā skaņas slāpēšanas sistēma pastāvīgi monitorē ceļa seguma radītās vibrācijas un kalkulē pretējas fāzes skaņas vilni, kas nepieciešams radītā trokšņa slāpēšanai automašīnas salonā. Tas nozīmē ne tikai klusāku automašīnas salonu, bet arī uzlabotu komfortu, jo mazina pasažieru nogurumu, ko izraisa ilga atrašanās zemu frekvenču troksnī. Aktīvā skaņas slāpēšanas sistēma interjeru izolē arī no nevēlamiem dzinēja radītajiem trokšņiem.
Tāpat kā līdz šim, F-Pace modelim ir plašs autovadītāju asistējošo sistēmu klāsts. Viens no jauninājumiem ir Clear Exit Monitor, kas ar brīdinājuma signālu informē no automobiļa ārā kāpjošo autovadītāju un pasažierus par tuvojošos automašīnu vai velosipēdistu. Savukārt Jaguar jaunā 3D Surround Camera tehnoloģija nodrošina augstāku izšķirtspēju un atvieglo automobiļa manevrēšanu stāvvietā.
Jaunais Jaguar F-pace ir pieejams iegādei un izmēģinājuma braucieniem Jaguar oficiālajā autosalonā Rīgā.