SACĪKŠU DNS

Inovācijas ir sacīkšu automobiļu dzīvības avots, kas sniedzas cauri bagātīgajai Jaguar automobiļu sporta vēsturei. Cauri desmitgadēm mēs esam pilnveidojuši to, kas ir iespējams sacīkšu trasē, lai varētu šīs pašas iespējas nodrošināt arī ikdienas braucienos.
SACĪKŠU DNS

Jaguar garā un košā autosporta vēsture ir kā liecība par mūsu automobiļu attīstības procesu. Un mūsu dalība Formulas E sacīkstēs šo vēstures liecību turpinās, dodoties pretī mūsu nākotnes elektriskajiem automobiļiem.

MŪSU SACĪKŠU AUTOMOBIĻI

JAGUAR XK120

JAGUAR XK120

Laikaposms: 1948–1954
Maksimālais ātrums: 124,6 mph / 200,5 km/h
Dzinēja veiktspēja: 3,442 cc / 201 Ci
Jauda: 160 bhp / 119 kW
Fakts: XK120 ir tolaik pasaulē ātrākais ražošanai paredzētais automobilis
JAGUAR C-TYPE

JAGUAR C-TYPE

Laikaposms: 1951–1953
Maksimālais ātrums: 144 mph / 231,7 km/h
Dzinēja veiktspēja: 3,442 cc / 201 Ci
Jauda: 207 bhp / 154 kW
Fakts: C veida disku bremzes kļuva par automobiļu rūpniecības standartu
JAGUAR D-TYPE

JAGUAR D-TYPE

Laikaposms: 1954–1957
Maksimālais ātrums: 162 mph / 260,7 km/h
Dzinēja veiktspēja: 3,442 cc / 210 Ci
Jauda: 250 bhp / 186 kW
Fakts: D-Type guva uzvaru Lemānas sacīkstēs 1955., 1956. un 1957. gadā
JAGUAR XJS

JAGUAR XJS

Laikaposms: 1975–1996
Maksimālais ātrums: 153 mph / 246,1 km/h
Dzinēja veiktspēja: 4 235 cc / 258 Ci
Jauda: 285 bhp / 212 kW
Fakts: XJS 1983. gadā uzvarēja Spa 24 stundu sacīkstēs
JAGUAR XJR

JAGUAR XJR

Laikaposms: 1983–1991
Maksimālais ātrums: 229 mph / 368,2 km/h
Dzinēja veiktspēja: 6 995 cc / 426 Ci
Jauda: 750 bhp / 559 kW
Fakts: 1990. gadā XJR-12 ieguva pirmo un otro vietu Lemānas sacīkstēs
JAGUAR FORMULA 1 – R2 un R3

JAGUAR FORMULA 1 – R2 un R3

Laikaposms: 2000–2004
Maksimālais ātrums: 194 mph / 312,2 km/h
Dzinēja veiktspēja: 2 998 cc / 464 Ci
Jauda: 770 bhp / 574 kW
Fakts: Jaguar F1 komandas braucēji bija Edijs Īrvins (Eddie Irvine) un Marks Vēbers (Mark Webber)
JAGUAR Formula E I-TYPE 1

JAGUAR Formula E I-TYPE 1

Laikaposms: 2016–2017
Maksimālais ātrums: ierobežots līdz 140 mph / 225,3 km/h
Dzinēja veiktspēja: Nav aktuāli
Jauda: 200 kW, līdzvērtīgi 270 bhp
Fakts: Jaguar atsāka piedalīties Formula E sacīkstēs 3. sezonā, 2016./2017. gadā
JAGUAR Formula E I-TYPE 2

JAGUAR Formula E I-TYPE 2

Laikaposms: 2017–2018
Maksimālais ātrums: ierobežots līdz 140 mph / 225,3 km/h
Dzinēja veiktspēja: Nav aktuāli
Jauda: 200 kW, līdzvērtīgi 270 bhp
Fakts: Jaguar, braucot ar I-TYPE 2, savu pirmo vietu uz pjedestāla un pirmo pirmā starta pozīciju ieguva sacīkšu 4. sezonā, kas norisinājās 2017./2018. gadā.
JAGUAR FORMULA E I-TYPE 3

JAGUAR FORMULA E I-TYPE 3

Laikaposms: 2018–2019
Maksimālais ātrums: 156 mph / 250 km/h
Akumulatora veiktspēja: 52 kWh
Jauda: 250kW, līdzvērtīgi 335 bhp
Fakts: Jaguar I-TYPE 3 pirmo uzvaru Formula E sacīkstēs komandai nodrošināja Romas E-Prix posmā, kas notika 2019. gadā, un tā bija pirmā Jaguar starptautiskā uzvara autosportā kopš 1991. gada.
JAGUAR FORMULA E I-TYPE 4

JAGUAR FORMULA E I-TYPE 4

Laikaposms: 2019–2020
Maksimālais ātrums: 174 mph / 280 km/h
Akumulatora veiktspēja: 52 kWh
Jauda: 250kW, līdzvērtīgi 335 bhp
Fakts: Jaguar I-TYPE 4 aprīkots ar vieglāko un efektīvāko spēka piedziņas bloku, kādu Jaguar Racing komanda jelkad radījusi, un ar to guva galveno uzvaru sacensību posmā, kas notika Mehiko, kā arī pirmo starta pozīciju un vietu uz pjedestāla Santjago notikušajā sacīkšu posmā.

MŪSU SACĪKŠU PIEREDZES PAGRIEZIENA PUNKTI

JAGUAR XK120

JAGUAR XK120

1948–1954 – SILVERSTONA UN LEMĀNA

Pilnībā jauns sporta automobilis un Jaguar revolucionārā XK dzinēja izmēģinājums, kā rezultātā modelis XK120 tika novērtēts kā pasaules ātrākais ražošanai paredzētais automobilis. 1949. gadā XK120 finišē pirmais Silverstonas trasē notikušajās sacīkstēs, un jau pēc gada trīs XK120 automobiļi piedzīvo savu debiju Lemānā. Tas bija aizsākums jaunai autosacīkšu ērai.
JAGUAR C-TYPE

JAGUAR C-TYPE

1951–1953 – LEMĀNA

1951. gadā Jaguar komandai pievienojās gaisa kuģu inženieris Malkolms Saijers (Malcolm Sayer), atnesot sev līdzi arī aeronautikas disciplīnu un izcilību. Viņa pirmās sadarbības rezultāts – modelis C-Type – uzvarēja Lemānas posmā, bet otrā automobiļa braucējs Stērlings Moss (Stirling Moss) lauza apļa laika rekordu. 1953. gadā C-Type atkal plūca uzvaras laurus Lemānā un ieguva trīs no četrām augstākajām vietām.
JAGUAR D-TYPE

JAGUAR D-TYPE

1954–1957 – LEMĀNA

Sliktie laikapstākļi 1954. gadā laupa D-Type uzvaru Lemānas sacīkšu posmā, pat pēc satriecoša maksimālā ātruma – 170 jūdzes stundā – reģistrēšanas. Taču uzlabotais automobilis atgriezās, lai uzvarētu 1955., 1956. un 1957. gadā notikušajos posmos, pēdējā gadā iegūstot piecas no sešām augstākajām vietām. Vēl šodien D-Type saglabā savu pozīciju kā viens no visu laiku veiksmīgākajiem sacīkšu automobiļiem.
JAGUAR XJS

JAGUAR XJS

1975–1996 – ETCC UN SPA 24 STUNDU SACĪKSTES

1982. gadā, braucot zem TWR karoga, britu sacīkšu braucējs Toms Volinšovs (Tom Walkinshaw) Eiropas salonautomobiļu čempionātā (ETTC) pievienojas V12 XJS komandai un gūst vairākas uzvaras. Volinšovs gatavojas uzvarai 1984. gada ETCC braucēju čempionātam, un tajā pašā gadā uzvar arī prestižajās Spa 24 stundu sacīkstēs.
JAGUAR XJR-9

JAGUAR XJR-9

1983–1991 – DEITONAS 24 STUNDU SACĪKSTES UN LEMĀNA

XJR noslēgtā salona automobiļi parāda īpašas spējas pasaules garās distances izturības apļos, īpaši izceļot XJR-9 sniegumu 1988. gadā. Superautomobilis, kurš tika darbināts ar V12 dzinēju, guva uzvaru gan Deitonas 24 stundu sacīkstēs, gan vēlāk arī Lemānas posmā, kur braucējs Martins Brandls (Martin Brundle) un Jaguar attiecīgi uzvarēja Braucēju un Ražotāju čempionātā.
JAGUAR No R1 līdz R5

JAGUAR No R1 līdz R5

2000–2004 – FORMULA 1

Jaguar satriecošo ienākšanu Formula 1 sacīkstēs ievēro bijušais Ferrari braucējs Edijs Ērvis (Eddie Irvine), kurš savulaik ieguvis daudzas vietas uz pjedestāla. Komanda kalpo arī kā treniņu vieta augstu novērtētajam austrāliešu braucējam Markam Vēberam. Jaguar izstrādā trīs koncernam Ford piederošus un tā būvētus automobiļus, un tos visus darbina Cosworth V10 dzinēji.
JAGUAR I‑TYPE 1

JAGUAR I‑TYPE 1

2016 – FORMULA E

Mūsu sacīkstēs iegūtā mantojuma iedvesmota, kā arī atzīto sacīkšu inženieru un satriecoš0 tehniķu iedrošināta, Jaguar Racing komanda un nepārspējamais I-TYPE 1 iekļūst Formula E čempionātā, turklāt iekļūst tajā drosmīgs, konkurētspējīgs un dedzīgs sacensties.
JAGUAR I-TYPE 2

JAGUAR I-TYPE 2

2017 – FORMULA E

Iepazīstināšana ar I-TYPE 2 sniedza Jaguar Racing komandai vienu no veiksmīgākajām Formula E sezonām, nodrošinot daudzus TOP 10 finišus. Mērķtiecīgi izstrādāts, lai pievarētu nogurdinošos pilsētas apļus, I-TYPE 2 sasniedza līdz 200 kw (270 bhp) lielu jaudu un paātrinājumu no 0 līdz 60 jūdzēm stundā (0–100 km/h) attīstīja nieka 2,9 sekundēs.
JAGUAR I-TYPE 3

JAGUAR I-TYPE 3

2018–2019 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 3 kopā ar jaunzēlandieti Miču Evansu (Mitch Evans) iegāja Panasonic Jaguar Racing vēsturē, izcīnot komandai pirmo uzvaru ABB FIA Formula E čempionāta Romas E-Prix posmā, kas notika 2019. gada aprīlī, un sniedzot Jaguar pirmo starptautisko autosporta uzvaru kopš 1991. gada.
JAGUAR I-TYPE 4

JAGUAR I-TYPE 4

2019–2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4 tika aprīkots ar vieglāko un efektīvāko spēka piedziņas bloku, kādu Jaguar Racing komanda jelkad radījusi, automobili nodrošinot ar maksimālo ātrumu 280 km/h. I-TYPE 4 guva galveno uzvaru Mehiko posmā, kā arī ieguva pirmo starta pozīciju un vietu uz pjedestāla Santjago notikušajā posmā. Sezona tika noslēgta ar piedzīvojumiem bagātām 6 sacīkstēm 9 dienu laikā, kas norisinājās slēgtā trasē, kas bija ierīkota leģendārajā Berlīnes Tempelhofas lidostā, Vācijā. Panasonic Jaguar Racing komanda čempionāta komandu kopvērtējumā pārliecinoši finišēja 7. pozīcijā (P7).
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

2021–2022 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 5 bija ārkārtīgi progresīvs spēka agregāts, ko, uzsvaru liekot uz efektivitātes palielināšanu un svara samazināšanu, ar saviem resursiem izstrādāja Jaguar Racing inženieri. 2022. gada sezonā Jaguar I-TYPE 5 nodrošināja četras uzvaras, septiņas reizes vietu uz pjedestāla, pole position Monako, bet Mičs Evanss vēsturē iegāja ar dubultuzvaru Romā.
Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

2023-2024 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 6 ir vismodernākā Jaguar elektriskā sacīkšu automašīna. Tā ir pirmā FIA Formula E automašīna ar spēka agregātu priekšā un aizmugurē, kas dubulto reģenerācijas jaudu un ļauj atteikties no aizmugurējām bremzēm. 2023. gada ABB FIA Formula E pasaules čempionātā Jaguar TCS Racing kļuva par vicečempioniem, līdz sezonas beigām sakrājot 292 punktus, 11 goda pjedestālus, četras uzvaras un trīs pole position.

TURPINĀT IZPĒTĪT

JAGUAR I-PACE

JAGUAR I-PACE

No sacīkšu trases līdz šosejai: izbaudiet Jaguar I-PACE pilnībā elektrisko veiktspēju un versiju klāstu.
SACĪKŠU KALENDĀRS UN IESKAITES

SACĪKŠU KALENDĀRS UN IESKAITES

Saņemiet jaunāko informāciju par Jaguar TCS Racing un ABB FIA Formula E 2024. gada pasaules čempionāta sezonu.
SACĪKSTES, KAS ROSINA JAUNINĀJUMU IEVIEŠANU

SACĪKSTES, KAS ROSINA JAUNINĀJUMU IEVIEŠANU

Satriecošs dizains un elpu aizraujošs sniegums. Izpētiet, kā pieredze, ko esam ieguvuši ABB FIA Formula E Pasaules čempionātos, tiek ieviesta mūsu ceļiem paredzētajos automobiļos.